728 x 90

در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد؛ نشست هم‌اندیشی اسلام و سیاست معاصر

نشست هم‌اندیشی «اسلام و سیاست معاصر» با حضور اساتید دانشگاه‌های ایران و پرتغال به صورت برخط برگزار شد.
نشست هم‌اندیشی «اسلام و سیاست معاصر» با حضور اساتید دانشگاه‌های ایران و پرتغال به صورت برخط برگزار شد. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

نشست هم‌اندیشی «اسلام و سیاست معاصر» با حضور اساتید دانشگاه‌های ایران و پرتغال به صورت برخط برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، نشست هم‌اندیشی اسلام و سیاست معاصر به میزبانی اداره امور بین‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم(ع) و با مشارکت سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون و هماهنگی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. 

در این نشست که به زبان انگلیسی برگزار شد، شیخ زبیر ادریس، ژائو هنریک، جوز کالوش کالازانیش، آنتونیو دیاش فارینیا از کشور پرتغال و حبیب‌الله بابائی، سید کاظم سید باقری، محمدحسین مظفری و احمد اولیائی از ایران در زمینه‌ها و ابعاد  مختلف موضوع به ارائه بحث پرداختند. 

در این نشست تنوع و تکثر در تعاملات ادیانی، نقش و جایگاه عدالت در نظام سیاسی اسلام، دسته‌بندی جریان‌های سیاسی اسلام معاصر و نقش فرهنگ در ارتباطات سیاسی از سوی اساتید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

چالش‌های ادیان ابراهیمی به واسطه پدیده‌هایی همچون خشونت نژادی و دینی، فرقه‌های نوظهور، تروریسم و افراطی‌گری، اهمیت دیپلماسی و گفتمان دینی در زمینه سیاست خارجی کشورهای مسلمان و مسیحی، بنیان‌ها و زمینه‌های مذهبی اسلام شیعی در رفتار سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست هم‌اندیشی بود. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما