728 x 90

حضور مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) در کنفرانس گفت‌و‌گوی اسلام و هندوئیسم

  • 1401/10/18 يكشنبه
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری «مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)» در جلسه مدیران دانشگاه، به ارائه گزارش حضور خود در سومین کنفرانس گفت‌و‌گوی دینی ایران و هند پرداخت.
حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری «مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)» در جلسه مدیران دانشگاه، به ارائه گزارش حضور خود در سومین کنفرانس گفت‌و‌گوی دینی ایران و هند پرداخت.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری «مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع)» در جلسه مدیران دانشگاه، به ارائه گزارش حضور خود در سومین کنفرانس گفت‌و‌گوی دینی ایران و هند پرداخت.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسن الویری در این جلسه با اشاره به حضور در کنفرانس «گفت‌وگوی اسلام و هندوئیسم؛ سهم هم‌زیستی ادیان در صلح و توسعه» در کشور هند، به ارائه گزارش این سفر پرداخت و گفت: این سفر به دعوت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به میزبانی رایزن فرهنگی ایران در هند صورت گرفت. 

وی در ادامه افزود: این کنفرانس که سومین گفت‌وگوی دینی ایران و هند محسوب می‌شود، در تاریخ 19 آذر 1401 در سالن اجتماعات معبد «رامراما کریشنا آشرام میشن» RAMRAKRISHNA ASHRAM MISSION  در دهلی برگزار شد. در این کنفرانس که به کوشش رایزن فرهنگی ایران در هند و همکاری رامرا کریشنا میشن ـ شعبه دهلی برگزار شد، پنج نفر از اساتید و محققان ایرانی به ارائه مقاله با محوریت مرکز گفت‌وگوی ادیان علیگر ALIGARH INTERFAITH CENTER (AIC)  پرداختند.

مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه به بیان مقاله خود در این زمینه پرداخت و گفت: موضوع مقاله ارائه شده، «ظرفیت‌های اسلام و هندوئیسم برای تقویت همبستگی، توسعه و صلح؛ مروری بر تجربه‌های تاریخی» بود و طی آن پس از اشاره به روابط تمدنی ایران و هند پیش از ظهور اسلام و اخذ و اقتباس‌های مسلمانان از دستاوردهای تمدنی هندی‌ها و هندوها، با محور قرار دادن کتاب تحقیق ماللهند ابوریحان بیرونی، بر نگاه مثبت مسلمانان به هندوها تکیه شد و بر این پایه، اهمیت هم‌افزایی این دو دین در توسعه صلح و توسعه‌یافتگی مورد تأکید قرار گرفت. 

الویری در پایان خاطرنشان کرد: در این نشست از کتاب شریمد باگوات گیتا(صحیفه مقدس هندوان) ترجمه منظوم ابوالفیض فیضی فیاضی دکنی با تصحیح و مقدمه پرفسور هیرالال چوپرا و تهذیب و تزیین دکتر محمدمنصور عالم (چاپ اول ۲۰۲۲ م.) و نیز از مجموعه نسخه‌های خطی نادر و نفیس اسلامی که دویست نسخه از آن‌ها با تمام کیفیت نسخه اصل از سوی مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور منتشر شده است، رونمایی شد.



 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما