ش
اعزام مبلغان اعتکاف با نام «خشوع» به ۱۵ استان کشور
 

حجت‌الاسلام محمدصادق کفیل رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به آغاز طرح «خشوع» در ایام اعتکاف در سراسر کشور، اظهار داشت: 40 مبلغ مرکز تخصصی نماز از سوی ستاد اقامه نماز به 15 استان کشور با نام طرح «خشوع» در ایام اعتکاف اعزام می‌شوند که این مبلغان به طرح موضوعاتی نظیر نماز خاشعانه، اسرار نماز، نماز در خانواده و ... در مساجد می‌پردازند.

نماینده ستاد اقامه نماز در اعتکاف، خاطرنشان کرد: مبلغان اعتکاف فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی نماز هستند که به استان‌هایی نظیر یزد، فارس، آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان، اردبیل، زنجان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و ... اعزام می‌شوند.

این مبلغ دینی درباره جایگاه اعتکاف گفت: اعتکاف بهترین پیوند با خداست، یک نردبانی برای رسیدن به قرب الهی است، در واقع اعتکاف یک معجون خیلی قوی متشکل از نماز، روزه و دعای سحر است، به طوری که معتکفان در ایام ‌البیض 3 روز برای خدا وقت می‌گذارند.

وی با بیان اینکه در اعتکاف انواع نمازها وجود دارد، افزود: نمازهای 3 شب ایام البیض، نماز سلمان و نماز شب ،در این ایام اقامه می‌شود که این پیام را دارد که زندگی باید بر اساس نماز باشد، به گونه‌ای که خداوند در سوره مؤمنون می‌فرماید: «قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ،الَّذِینَ هُمْ فِی صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ».

کفیل با تأکید بر اینکه اعتکاف یعنی برنامه‌ریزی برای نماز خاشعانه است، ابراز داشت: نماز خاشعانه حاصل نمی‌شود مگر با دوری از لغزیدنی‌ها، به گونه‌ای که مرحوم آیت‌الله بهجت درباره شرط انجام نماز خاشعانه گفته است: «دلی که در شبانه روز مشغول غیر خداست، چگونه می‌تواند به نماز مشغول شود؟»فاس

 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران
مجری سایت : شرکت سیگما