728 x 90

نشست مشورتی دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با مدیر گروه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نشست دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با مدیر گروه علوم سیاسی اواخر سال 95 برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نشست دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با مدیر گروه علوم سیاسی اواخر سال 95 برگزار گردید.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نشست دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با مدیر گروه علوم سیاسی اواخر سال 95 برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) نشست دانشجویان دکتری و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با مدیر گروه علوم سیاسی اواخر سال 95 برگزار گردید. در ابتدای این جلسه دکتر بهروزی لک به بیان برنامه ها و اهداف گروه پرداختند. ایشان نظم تحصیلی و تعیین عنوان پایان نامه دانشجویان در طول ترم  دوم تحصیلی را از برنامه های مهم گروه برشمردند. دکتر بهروزی لک در خصوص انتخاب و پیگیری رساله از نیسمال دوم تحصیلی توضیحاتی دادند و به چند نکته مهم تأکید کردند:
  • اقدام سریع و به موقع توسط دانشجو برای انتخاب عنوان رساله؛
  • شناسایی علاقه و حوزه مطالعاتی و پرهیز از تعلل و مردد بودن؛
  • مشورت با اساتید گروه جهت یافتن علایق و انتخاب مناسب حوزه مطالعاتی؛
  • تلاش برای اتمام رساله در زمان مناسب.
ایشان در ادامه به انجام فعالیت های فوق برنامه توسط دانشجویان اشاره کردند و گفتند تشکیل انجمن علمی و برگزاری نشست های علمی و همچنین راه اندازی مجله دانشجویی می تواند زمینه ای برای فعالیتهای علمی فوق برنامه دانشجویان باشد. دکتر بهروزی لک با اشاره به این که یکی از سیاست های کلان دانشگاه و گروه علوم سیاسی ایجاد فضای آشنایی با نگرش ها و افکار مختلف و روحیه نقد و بررسی است برگزاری گفتگوهای علمی را در این زمینه مفید دانستند. پیشنهاد برگزاری دیدارهای علمی در قالب سفرهای علمی و تشکیل یک نشست علمی با حضور تمامی اساتید و دانشجویان گروه از دیگر محورهای صحبت های مدیر جدید گروه علوم سیاسی بود. ایشان گفتند هرگونه فعالیت مفید که در راستای دانش افزایی دانشجویان باشد به اندازه توان و فرصت ها قابل پیگیری و انجام است. تشکیل بانک اطلاعاتی دیجیتال مخصوص رشته علوم سیاسی از دیگر مطالب طرح شده توسط دکتر بهروزی لک بود.
در ادامه جلسه برخی از دانشجویان به بیان پیشنهاد و درخواست های خود پرداختند از جمله:
ارائه طرح درس توسط اساتید در ابتدای هر نیمسال؛ شناسایی رشته های مشابه و سرفصل های آن ها در دانشگاههای معتبر جهان برای بروز رسانی علمی، تعیین محدوده بحث های کلاسی برای بهره مندی بیشتر در طول تحصیل، لزوم توجه اساتید به میزان آشنایی و تسلط دانشجویان با مباحث، توجه به گسترش فعالیت در قالب سیستم آموزش از راه دور، لزوم کاربردی شدن مباحث برای کمک به حل مسائل جامعه، ضرورت برقراری ارتباط با مراکز مختلف عملی ، تعیین دورنما و راهبرد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری.
در پایان برگزاری این جلسه با پیشنهاد دانشجویان، آقایان محمدرضا ملایی و محمد هادی سمتی به ترتیب به عنوان دبیران انجمن علمی علوم سیاسی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد انتخاب شدند و مقرر گردید همکاریهای علمی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری علوم سیاسی پیگیری شود.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما