728 x 90

گفتگوی علمی مذهب و نقش آن در بازسازی علوم اجتماعی

پروفسور برونو لاتور، فیلسوف و جامعه شناس شهیر فرانسوی به ایران سفر کرده و سلسه نشست و سخنرانی هایی در مراکز مختلف علمی داشته است.





 
پروفسور برونو لاتور، فیلسوف و جامعه شناس شهیر فرانسوی به ایران سفر کرده و سلسه نشست و سخنرانی هایی در مراکز مختلف علمی داشته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) ، برونو لاتور فیلسوف، انسان شناس و جامعه شناس فرانسوی است که به جهت مطالعاتش در حوزه مطالعات علم و فناوری شهرت دارد.وی در سفر خود به ایران روز شنبه ۲۶ فروردین ماه  ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار علامه جعفری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز درباره موضوع «لاتور» و امکان جامعه شناسی بدیل سخنرانی داشت.

همچنین در روز دوشنبه ۲۸ فروردین ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ در تالار ابن خلدون دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران سخنرانی کرد.

نواقص جامعه شناسی کلاسیک در فهم تجربه بشری و بنیان های متافیزیکی جامعه شناسی موجود و امکان جایگزین سازی سنت های متافیزیکی از جمله مباحثی است که در این سخنرانی ها به آن پرداخته شد.

این فیلسوف فرانسوی در روز یکشنبه ۲۷ فروردین ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ درباره رویکرد کنشگر- شبکه و فلسفه تکنولوژی در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه صنعتی شریف سخنرانی کرد. متافیزیک رویکرد کنشگر-شبکه و مرزهای بین علوم طبیعی و علوم انسانی از جمله سرفصل های این سخنرانی بوده است.

از دیگر برنامه های لاتور در ایران گفتگوی علمی با  حجت الاسلام حمید پارسانیا پیرامون «مذهب و نقش آن در بازسازی علوم اجتماعی» است که در روز چهارشنبه ۳۰ فروردین ماه ساعت ۱۵ تا ۱۸ در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود. دین چگونه می تواند با ادعای واقع نمایی علم مواجهه داشته باشد؟ و دین چگونه می تواند به نقد مدرنیته بپردازد؟ از جمله سوالاتی است که در این گفتگو مطرح می شود.

آخرین برنامه این انسان شناس شهیر فرانسوی کرسی نظریه پردازی، نقد و مناظره با حضور اساتید ناقد حجت الاسلام حسین سوزنچی و مهدی حسین زاده است. این برنامه روز پنج شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت 9 تا 12 صبح در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما