728 x 90

نشست «تحولات آمریکای لاتین با تأکید بر کشور بولیوی» برگزار شد

روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش امور فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، نشست «تحولات آمریکای لاتین با تأکید بر کشور بولیوی» با حضور سیدرضا طباطبائی، سفیر سابق ایران در بولیوی و محمود استاد ولی، کارشناس آمریکای لاتین در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

سفیر سابق ایران در بولیوی، آمریکای لاتین را آزمایشگاه جهان عنوان کرد و گفت: آمریکای لاتین به سبب ویژگی‌های مردمی، فرهنگی، جغرافیایی، منابع نفت و معادن طلا و مواد معدنی دیگر، منطقه‌ای استراتژیک محسوب می‌شود، بدین جهت اکثر کشورها سعی دارند در آنجا حضور مؤثری داشته باشند.

وی به کشورهای مخالف سلطه آمریکا در آمریکای لاتین اشاره کرد و افزود: کوبا، ونزوئلا و بولیوی از جمله کشورهایی هستند که در برابر سیاست‌ها و زیاده‌خواهی آمریکا ایستادگی کرده‌اند و عملا در سطح بین الملل با امپریالیسم مبارزه می‌کنند.

طباطبائی افزود: دو عضو از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل از آمریکای لاتین است؛ بنابراین مورالس، رییس جمهور پیشین بولیوی از افرادی بود که در جلسه شورای امنیت در برابر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی و به نفع ایران سخنرانی کرد.

وی ونزوئلا را پرچمدار مبارزه با امپریالیسم در آمریکای لاتین خواند و تصریح کرد: آمریکا از طریق مختلف همچون کودتا، انقلاب‌های رنگی، تحریم و فشار اقتصادی و در جدیدترین اقدام با مطرح کردن یکنفر به عنوان دولت خود خوانده تلاش کرده بر این منطقه مسلط شود.

سفیر سابق ایران در بولیوی به اهمیت حضور ایران در آمریکای لاتین اشاره و تأکید کرد: غیر از آمریکا که با هدف سلطه جویی در آمریکای لاتین پایگاه‌های نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، کشورهای دیگری مثل روسیه و ترکیه سعی می‌کنند در آنجا حضور جدی داشته باشند و با توجه به سابقه حضور مؤثر ایران در این منطقه باید این سیاست ادامه پیدا کند.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما