728 x 90

جهاد شهدا و یادگاران دفاع مقدس عامل مهم پایداری نظام/ ارتحال آیت الله حسن‌زاده آملی ثلمه‌ای برای فضای علمی کشور بود

  • 1400/7/6 سه‌شنبه
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهدا و رزمندگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و استقامت خود نشان دادند، اهل جهاد بوده و این جهاد نیز سبب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهدا و رزمندگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و استقامت خود نشان دادند، اهل جهاد بوده و این جهاد نیز سبب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: شهدا و رزمندگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با ایستادگی و استقامت خود نشان دادند، اهل جهاد بوده و این جهاد نیز سبب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی یوسفی امروز در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس، دهه پایانی ماه صفر و ارتحال علامه حسن‌زاده آملی که در جوار شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد، با تسلیت ایام اربعین حسینی و ارتحال علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: این علامه ربانی، یکی از مصادیق بارز عالمان علوم دینی در عرصه علم بود و کمتر شخصیتی داریم که ذوفنون باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه علامه مرحوم حسن‌زاده آملی شخصیت ارزشمندی برای جامعه بود و با درگذشت این عالم ربانی ثلمه‌ای برای فضای علمی کشور ایجاد شد، بیان کرد: هنوز حدود 11 هزار اثر از آیت الله حسن زاده آملی که شامل مقالات و نکته های ارزشمند علمی است، به چاپ نرسیده که این نشان از جایگاه علمی ایشان دارد. 

وی که توفیق حضور در برخی از کلاس‌های درس علامه حسن‌زاده آملی را داشته است، گفت: جایگاه واقعی این عالم ربانی باید بیش از پیش در حوزه و دانشگاه تبیین و به آن پرداخته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس و پاسداشت ایثارگری رزمندگان به یکی از خطبه های نهج البلاغه در مورد اهمیت جهاد اشاره و تصریح کرد: دفاع مقدس همانند جهاد بود که نصیب هرکس نشد، در ایام جنگ نیز درصد کمی از واجدین شرایط توفیق حضور در جبهه را داشتند.

وی به جنبه‌های سیاسی جهاد اشاره کرد و گفت: جهاد لباس تقوا برای انسان است و جامعه و حکومت اسلامی در سایه این جهاد حفظ می شود.
 
یوسفی با بیان اینکه براساس خطبه امام علی(ع) در نهج البلاغه، کوتاه آمدن در مقابل دشمن نه تنها باعث احقاق حق نمی‌شود بلکه سبب می شود دشمن قدم را فراتر بردارد، افزود: در این حالت جامعه دچار بدبختی شده و هیچ انصافی در آن جامه دیده نمی‌شود. 

این یادگار هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: اگر امروز در کشور جمهوری اسلامی عزتی داریم و دشمن به خود اجازه نمی‌دهد علیه ایران دست روی ماشه بگذارد،  بی تردید نتیجه تلاش، جهاد، استقامت و ایستادگی رزمندگان دفاع مقدس در مقابل دشمنان است.

یوسفی همچنین به بخش دیگری از خطبه‌های امام علی(ع) در نهج البلاغه با موضوع دفاع اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت می فرمایند: اگر اجازه دادی دشمن وارد خاک و شهر تو شد ذلیل می‌شوی و تا بخواهی مقابل دشمن ایستادگی کنی سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان کنونی خوشبختانه به این توصیه امام علی (ع) توجه شد و دیدیم که مدافعان حرم چگونه در بیرون از مرزها ایستادگی کردند تا جنگ به داخل کشورمان سرایت نکند.

وی گفت: اگر آن زمان نیز به فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) توجه می‌شد حادثه تلخ کربلا اتفاق نمی افتاد و شاهد حوادث تلخ آن زمان نبودیم.

این رزمنده دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: شهدای هشت سال دفاع مقدس و رزمندگان سرافراز اهل جهاد بودند و این جهاد آنان نیز سبب پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شده است.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر قرائت زیارت عاشورا مراسم مرثیه‌خوانی نیز به مناسبت ایام اربعین حسینی برگزار شد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما