728 x 90

وبینار تخصصی اسلام‌شناسی با موضوع الزامات و اقتضائات تمدن نوین اسلامی برگزار شد

  • 1400/7/27 سه‌شنبه
وبینار تخصصی اسلام‌شناسی با موضوع الزامات و اقتضائات تمدن نوین اسلامی با تلاش اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
وبینار تخصصی اسلام‌شناسی با موضوع الزامات و اقتضائات تمدن نوین اسلامی با تلاش اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

وبینار تخصصی اسلام‌شناسی با موضوع الزامات و اقتضائات تمدن نوین اسلامی با تلاش اداره امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در این وبینار تخصصی که با تلاش اداره امور بین‌‌الملل و دانشجویان غیرایرانی دانشگاه باقرالعلوم (ع) و همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و به زبان انگلیسی برگزار شد، دکتر محسن الویری به ارائه نکاتی پیرامون الزامات و اقتضائات تمدن نوین اسلامی پرداخت.

دکتر الویری در این نشست برخط با بیان این‌که جریان اصلاح‌گرایی در بین مسلمانان بروز و گسترش یافته است، گفت: این جریان با تمام تفاوت‌ها و تعارضات درونی، نقاط مشترک زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به فراگیر بودن، واکنش به تمدن غرب و توجه و تکیه بر آموزه های اسلامی اشاره کرد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود عدم آگاهی و درک اعضای امت اسلامی از یکدیگر را یکی از مهم‌ترین کاستی‌ها و چالش‌های جهان اسلام دانست و افزود: یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین ملزومات بازگشت شکوه گذشته امت اسلامی و شکل‌گیری تمدن جدید اسلامی تلاش برای افزایش آگاهی اعضای امت اسلامی نسبت به یکدیگر است. 
عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در ادامه گفت: تمدن یک حرکت جمعی است و در رأس فعالیت‌های اجتماعی بشر قرار دارد. بنابراین پرسش‌هایی مانند این که چه کسی می‌خواهد تمدن جدید اسلامی ایجاد کند؟ چگونه به یکدیگر نگاه می کنند؟ و اساساً آنها چقدر از یکدیگر اطلاع دارند؟ اگرچه ممکن است در آغاز پرسش‌های ابتدایی به نظر برسند، اما در واقع پرسش‌هایی اساسی و بنیادی هستند. 

وی با تأکید بر این‌که گفتگو یکی از مهم‌ترین روش‌ها و ابزارهای آگاهی اجتماعی است، مهم‌ترین ویژگی‌های این ابزار کارآمد را قدمت و رواج بالا، انتقال پیام و درک آن از سوی مخاطب، کنش و واکنش پیوسته، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های انسانی، انعطاف‌پذیری از حیث شرایط، تعداد افراد درگیر، مدت و محورهای گفتگو، و قابلیت گسترش و ارائه در قالب‌ها و موضوعات متنوع با تأکید بر میراث فرهنگی مشترک دانست. 

در پایان این نشست شرکت‌کنندگان پرسش‌هایی را پیرامون موضوع مطرح کردند که سخنران وبینار به آن‌ها پاسخ داد. 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما