728 x 90

آغاز نخستین دوره کنشگری اجتماعی در دانشگاه باقرالعلوم (ع) / برنامه‌ریزی دفتر تبلیغات اسلامی برای تربیت مربیان کنشگر اجتماعی

  • 1400/7/22 پنجشنبه
نخستین دوره تربیت مربی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت ویژه طلاب نخبه حوزه علمیه قم در دانشگاه باقرالعلوم (ع) آغاز شد.
نخستین دوره تربیت مربی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت ویژه طلاب نخبه حوزه علمیه قم در دانشگاه باقرالعلوم (ع) آغاز شد. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

نخستین دوره تربیت مربی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت ویژه طلاب نخبه حوزه علمیه قم در دانشگاه باقرالعلوم (ع) آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، در مراسم افتتاحیه این دوره آموزشی علمی که توسط قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی به میزبانی و همکاری دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد، رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی اظهار داشت: دفتر تبلیغات اسلامی با راه‌اندازی قطب‌های تخصصی به عنوان یک قرارگاه فرهنگی و ذیل آن میزهای تخصصی از پژوهش تا فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را دنبال می‌کند. 

وی با بیان اینکه میز اخلاق، خانواده و سبک زندگی یکی از قطب‌های تاثیرگذار دفتر تبلیغات اسلامی در جامعه است، خاطرنشان کرد: میز روحانیت یکی از میزهای تخصصی این قطب به شمار رفته و هدف اصلی آن نیز توسعه اخلاق روحانیت و آسیب‌شناسی بوده است.

علیزاده تصریح کرد: نگاه ما به عرصه اخلاق نگاه تخصصی بوده و بر این باوریم آنچه می خواهد به عنوان گفتمان به جامعه ارائه شود باید به صورت تخصصی مورد توجه ، تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به توجه و اهمیت به بحث های مرتبط با اخلاق در دهه‌های اخیر گفت: خوشبختانه به این مهم در قالب‌های مختلف پرداخته شده و  بحث‌های اخلاقی نیز از کلیات خارج و به صورت جزئی و تخصصی بررسی می‌شود.

مدیر قطب خانواده دفتر تبلیغات اسلامی همچنین در سخنان خود به برگزاری دوره تربیت مدرسان و مربیان اخلاق کنش‌گری اجتماعی روحانیت اشاره کرد و گفت: با برگزاری این دوره  به دنبال کادر‌سازی و تربیت مربیان اخلاق کنشگر اجتماعی در قم و اعزام به سایر استان‌ها است. 

وی گفت: برنامه‌ریزی میان‌مدت برای آسیب‌زدایی و حضور فعال روحانیون در جامعه به عنوان کنش‌گران اجتماعی روحانیت است.

علیزاده تصریح کرد: هدف این دوره آموزشی این است که بتوانیم حرکت و کنش‌گری اجتماعی روحانیت را اشاعه، گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی کنیم به طوری که زمینه برای بکارگیری دانش آموختگان این حوزه‌ها فراهم شود.

در این مراسم همچنین  مدیرگروه اخلاق موسسه امام خمینی (ره)  و معاون سابق تهذیب حوزه علمیه با قدردانی از برگزاری دوره تربیت مربی کنش‌گری اجتماعی روحانیت اظهار داشت: این کار بسیار مبارک بوده و  و آن را ارج می نهیم، امیدواریم حوزه‌های علمیه از برکت این دوره بهره ببرند.

حجت‌الاسلام و المسلمین هادی حسین خانی در سخنان خود به بیان خاطرات و مجاهدت‌های شهدا و علمای علوم دینی پرداخت و از ابعاد مختلف اخلاق را در آن مورد تحلیل و بررسی قرار داد.

مدیرپژوهش دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز به برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی اخلاق کنشگری اجتماعی روحانیت به میزبانی این دانشگاه اشاره کرد و  اظهار داشت:  در برگزاری این دوره،  هدف‌گذاری تربیت مربی است و به همین جهت نیز کلاس‌ها به صورت کارگاهی و تعاملی برگزار می شود.

مهدی فدائی با تشریح مقررات تدوین شده، افزود: دوره آموزشی کنشگری اجتماعی به مدت سه ماه با حضور استادان حوزه اخلاق در دانشگاه باقرالعلوم (ع) ادامه دارد. 
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما