728 x 90

کاربردی شدن مفاهیم قرآنی در جامعه مستلزم عملکرد مدیران شایسته و متعهد است/ تولید علوم انسانی اسلامی از رسالت‌های حوزه و دانشگاه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت‌الاسلام یار علی کرد فیروزجایی، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگویی .....
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت‌الاسلام یار علی کرد فیروزجایی، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگویی .....روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت‌الاسلام یار علی کرد فیروزجایی، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگویی .....

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) حجت‌الاسلام یار علی کرد فیروزجایی، معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) در گفتگویی به افتتاح نخستین نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه قرآنی با شعار قرآن مبنای انقلاب اسلامی در حال برگزاری است که انشاءالله مورد توجه پژوهشگران، طلاب و علاقمندان قرار بگیرد.
وی ماه مبارک رمضان را فرصتی برای کاربردی شدن مفاهیم قرآن در جامعه خواند و یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران با تأسی از مفاهیم قرآنی به پیروزی رسید؛ بنابراین برای صیانت از انقلاب و نظام همیشه باید ارزش‌های قرآنی یعنی مبارزه با طاغوت و اقامه قسط و عدل در جامعه مورد توجه باشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) به شاخصه‌های معنوی جامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: عبودیت و بندگی خداوند و در نظر گرفتن رضایت الهی و در گام بعد ایستادگی در برابر طواغیت و مبارزه با ظالمان مهمترین مؤلفه جامعه معنوی است.
وی جامعه اسلامی را متفاوت از جامعه سکولار دانست و تصریح کرد: جوامع سکولار تحت سیطره طاغوت و در جهت امیال شیطانی آنها قرار دارند؛ از این‌ جهت برخلاف ظاهر فریبنده در واقع ظلم و پایمال شدن حقوق مستضعفان در آنها نهادینه شده است.
حجت‌الاسلام فیروزجایی به مشکلات جامعه اسلامی اشاره و تأکید کرد: مشکلات به وجود آمده در کشور ناشی از عدم توجه به آموزه‌های قرآنی و قوانین اسلامی است؛ بنابراین فضایل و ارزش‌های معنوی همچون شفقت، سخاوت، دستگیری از محرومان، ایثار و گذشت باید در جامعه ترویج شود و در مقابل دنیا دوستی، منفعت طلبی و نشانه‌های کفر و الحاد در حاشیه قرار بگیرد.
وی با اشاره به اقدامات ضدارزشی مرتبط با سند 2030 در برخی مدارس تصریح کرد: خانوده‌ها مراقب باشند که فرزندانشان با قرآن انس بگیرند و در گام بعد مراکز فرهنگی که مسؤولیت آموزش و پرورش آینده سازان کشور را برعهده دارند؛ مفاهیم قرآنی را در درس‌ها احیا کرده و به نسل آینده آموزش دهند.
معاون پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(علیه‌السلام) تلاش دشمنان در جهت سربازگیری از جامعه اسلامی را هشدار جدی رهبر معظم انقلاب به مسؤولان آموزش و پروش خواند و ابراز داشت: دشمنان با شعارهای فریبنده در قالب عدالت جنسیتی، حقوق بشر، پیشرفت و توسعه، ایجاد نشاط و سرزندگی در مدارس به سربازگیری از نسل آینده و غربزدگی جامعه امید بسته‌اند؛ از این‌رو باید دغدغه‌مندان عرصه فرهنگ و ارزش‌های دینی، پوسته ظاهری و پوچ غرب را آشکار کرده و خلأهای اجتماعی را با محتوای دینی و فعالیت‌های روح‌بخش قرآنی کامل کنند.
وی به دستاوردهای نمایشگاه‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: امور بصری و تبلیغی جذاب در ترویج فرهنگ و معارف قرآنی و غلبه دادن ارزش‌های دینی در جامعه و مثبت کردن فضای عمومی کشور برای تحقق این ارزش‌ها بسیار مؤثر است.
حجت‌الاسلام فیروزجایی، کاربردی شدن مفاهیم قرآنی در جامعه را مستلزم عملکرد مدیران شایسته و متعهد خواند و یادآور شد: محقق شدن ارزش‌ها در جامعه منوط به اعتقاد و عملکرد مسؤولان و مدیران فرهنگی جامعه است؛ بنابراین هرگز نمی‌توان با متون غربی و آموزش‌های سکولار در طول تحصیل، مدیر دغدغه‌مند در عرصه حاکمیت ارزش‌های قرآنی تربیت کرد.
وی تولید علوم انسانی اسلامی را از رسالت‌های حوزه و دانشگاه دانست و تأکید کرد: مراکز حوزوی و دانشگاه‌ها با تولید علوم انسانی برگرفته از مبانی دینی و معارف قرآنی می‌توانند مدیران قرآن‌باور، شایسته و متخصص پرورش دهند؛ گرچه تحول و تولید علم و تربیت مدیرانی با ذهنیت قرآنی، کار جهادی علمی و دغدغه‌مندی بالایی نیاز دارد که امید است به یک مطالبه عمومی و در نهایت به تولید علوم انسانی اسلامی منجر شود.
لازم به ذکر است در غرفه دانشگاه باقرالعلوم (ع) تعداد پایان نامه های مرتبط با علوم قرآنی 141 پایان نامه؛ است که از این تعداد 12 پایان نامه دکتری، 85 پایان نامه کارشناسی ارشد و تعداد 18 پایان نامه کارشناسی می باشد.
گفتنی است نمایشگاه دستاوردهای قرآنی از 28 اردیبهشت در مرکز همایش های غدیر آغاز به فعالیت نموده و تا 4 خرداد ادامه دارد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما