728 x 90

کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی

با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه؛ با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی برگزار شد
با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه؛ با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی برگزار شدروابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه؛ با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآن، کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی برگزار شد

کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی با حضور اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهروزی لک در کرسی علمی ترویجی با موضوع مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی که در سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد به تبیین مرجعیت علمی قرآن در علوم سیاسی پرداختند.
ایشان با توجه به شاخه های مختلف علوم سیاسی، تمرکز خود را بر بحث علم سیاست دانسته و بر اساس الگوی علم دینی آیت الله جوادی آملی، تأثیری گذاری قرآن در علم سیاست را در چهار عرصه مبادی، مسائل، روشها و تطورات علمی دانستند.
درادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین دکتر بهمنی و جناب آقای دکتر شیرخانی به عنوان ناقد، به نقد علمی مباحث پرداختند و دایره مرجعیت را وسیع تر از مباحث ارائه شده دانستند.
در ابتدای جلسه مرتضی غرسبان دبیر این جلسه، با تبیین مسأله میز قرآن، در بحث مرجعیت علمی قرآن کریم، عرصه های مرجعیت را وسیع و شامل علوم اسلامی، انسانی و طبیعی دانسته و بحث مجزا در همه علوم از جمله علم سیاست را ضروری دانستد.





 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما