728 x 90

برگزاری هفتمين دور گفت‌وگوي ديني ايران و اتريش، با عنوان «‌انسان؛ طبیعت و آزادی»

سفیر و رایزن فرهنگی اتریش در تهران خواهان آشنایی بیشتر با دانشگاه باقرالعلوم (ع) در قم می باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) هفتمين دور گفت‌وگوي ديني ايران و اتريش، با عنوان «‌انسان؛ طبیعت و آزادی» 27 شهريورماه به همت مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در محل اين سازمان برگزار شد.

مدیر گروه آلمانی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در تشریح دیدار خود با سفیر و رایزن فرهنگی کشور اتریش اظهار داشت: سفیر و رایزن فرهنگی اتریش در تهران خواهان آشنایی بیشتر با دانشگاه باقرالعلوم (ع) در قم می باشد.

نبی زاده گفت در این دور گفتگو ها اشتفان شولتز، سفير اتريش در تهران طی سخنراني خود ضمن ابلاغ سلام وزیر خارجه اتریش و با اشاره به تاریخ تمدنی دو کشور، از ريشه و سابقه طولاني گفت‌وگوي اديان بين دو كشور ياد كرد.
شولتز با اشاره به تاریخ ۲۵ ساله گفت‌وگوهای ایران و اتریش گفت: خوشحالم كه امروز به همراه علماي برجسته ايراني به بررسي موضوع آزادي، اختيار انسان و مسئوليت آن در قبال طبيعت با توجه به تنوع فرهنگي و با ديد جهاني مي‌پردازيم.
مدیرگروه آلمانی دانشگاه افزود: در این دور از گفتگوها، محورهایی همچون "روابط انسان و طبیعت از دیدگاه قرآن مجید"، "دین و آزادی: رابطه‌ای دولایه‌"، "شبیه‌سازی انسانی و تغییر خلق خدا: بررسی یک استدلال"، "ملاحظاتی پیرامون انسان: طبیعت و آزادی"، "بنیان‌ها و نهادهای آموزش دین در جامعه ایران"، "طبیعت در تنگنای آزادی: تأملی بر ناسازوارگی مدرنیته و حقوق محیط زیست‌"، "‌آموزش مذهبی با تمرکز بر اسلام در اروپا"، "فلسفه بوم‌شناسی جهانی: اصل مسئولیت‌پذیری هانس جوناس"، "ذات انسان مسئول آزادی اوست"، " آزادی ـ انسان ـ طبیعت از دیدگاه جهانی پاپ فرانسیس"، "‌آیا انسان اجازه دارد در طبیعت‌اش دخالت نماید؟ دو نمونه مجوز قابل توجه و مرزبندی آنها" و "‌بررسی تطبیقی مقالات جدید در زمینه خلاق جهانی در دین کاتولیک ـ شیعه" بررسی شد.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما