728 x 90

دعوت از دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای مشارکت در کرسی­ های نظریه­ پردازی

حجت الاسلام والمسلمین دکتر خسروپناه در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن معرفی هیئت حمایت از کرسی­ های نظریه­ پردازی از ایشان درخواست کرد، در برگزاری کرسی­های نظریه ­پردازی مشارکت فعال داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) این جلسه با میزبانی معاونت پژوهش دانشگاه و در روز سه شنبه 96/2/26 برگزار گردید. در ابتدای جلسه دکتر ستوده معاونت پژوهش دانشگاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و خوش آمدگویی به آقایان دکتر خسروپناه و دکتر اسماعیلی، به ظرفیت علمی، رشته­ های بدیع و اساتید توانمند دانشگاه اشاره کرده و آمادگی دانشگاه برای همکاری در برگزاری کرسی ­های ترویجی و کرسی­ های نظریه­ پردازی را اعلام کرد.
سپس دکتر خسروپناه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و معرفی هیئت حمایت از کرسی­ های نظریه­ پردازی مطالبی را عنوان کردند که مهمترین آن عبارتند از:
1-هیئت حمایت از کرسی­ های نظریه­ پردازی یکی از مراکز اقماری شورای عالی انقلاب فرهنگی است که مصوبات آن مصوبات شورا تلقی می شود و شامل شخصیت­ های حقیقی و حقوقی است.
2- فعالیت ­های هیئت پسینی است و از نظریه ­های موجود پس از عرضه حمایت خواهد شد. حمایت­ ها هم شامل حمایت مادی و معنوی و امنیتی است . در بعد امنیتی با وزارت اطلاعات، شورای تامین استان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و سایر مراکز امنیتی توافق شده که تایید هیئت برای آنها کافی باشد و نیاز به هماهنگی یا اجازه از مراکز فوق لازم نباشد.
3- از مشارکت کنندگان حمایت حقوقی نیز خواهد شد. علاوه بر امتیاز فرهنگی که قبلا بود، امتیاز پژوهشی نیز لحاظ شده و این امتیاز پژوهشی در ارتقاء اساتید در نظر گرفته می شود. علاوه برآن به جشنواره فارابی معرفی شده و نظریه به اسم استاد ثبت خواهد شد.
4- کرسی ­ها دو گونه ­اند 1- کرسی نظریه­ پردازی2- کرسی های ترویجی
کرسی ­های ترویجی با تصویب مراکز و دانشگاه ­ها قابل اجراست و هیئت حمایت گواهی می دهد.
ولی کرسی­ های نظریه­ پردازی باید در کمیته مربوطه بررسی و تایید شود و سپس اجرا گردد.
کرسی ­های ترویجی سهل تر است و با هدف زمینه­سازی برای نظریه­ پردازی راه­اندازی شده است.
5- نظریه­ های پذیرفته شده همراه با نقد و داوری تبدیل به کتاب می شود. اصل نظریه هم از طریق انتشارات سمت به عنوان کتاب درسی قابل چاپ خواهد بود. در پایان دکتر اسماعیلی گزارشی آماری از فعالیت ­ها دانشگاه ­ها و مراکز علمی فعال در زمینه نظریه­ پردازی ارائه کرد و دکتر خسروپناه از استادان و هیئت رئیسه دانشگاه خواست با توجه به حضور اساتید توانمند و رشته­ های خاص دانشگاه باقرالعلوم(ع) در اجرای کرسی ­های نظریه­ پردازی و ترویجی فعال شود.
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما