728 x 90
شهدای امنیت
روابط عمومی آمادگی برای پرداخت هزینه دفاع از حقیقت و درک درست از وقایع؛ وظیفه هر مسلمان حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری‌فر در جمع دانشجویان دانشگاه باقرالعلوم(ع) و دانش‌پژوهان موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) به تبیین وظایف مسلمانان در وقایع اخیر پرداخت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در مراسمی که به جهت گرامی‌داشت یاد شهیدان مدافع امنیت برگزار شد، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن غفاری‌فر هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ضمن اشاره به لزوم هوشیاری وقایع اخیر، به بیان ضرورت آمادگی برای پرداخت هزینه دفاع از حقیقت و  درک درست از وقایع پرداخت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ابتدا با اشاره به روایات آخرالزمان گفت: در روایات متعددی داریم که در آخرالزمان منافقین زیاد خواهند شد و حق را به باطل تفسیر می‌کنند. پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: منافقین صاحب مکنت‌اند، وضع ظاهری آنها همانند پادشاهان است، همچون گیاه خرزهره می‌مانند، ظاهری زیبا دارند اما از درون فاسد‌اند؛ سخنانشان حکیمانه ولی اعمال آنان تباه است.

وی در ادامه افزود: با وجود این روایات نباید از وجود منافقین در این عصر تعجب کرد. منافقین امروزه با ظاهری مذهبی و دلسوزانه می‌گویند که پلتفرم‌های خارجی امنیت دارند و نباید مردم را به سمت پلتفرم‌های داخلی هدایت کرد؛ آیا پلتفرمی که توسط معاندین مدیریت می‌شود امنیت دارد اما آن پلتفرمی که توسط جوانان همین کشور ساخته شده امنیت ندارد؟ 

حسن غفاری‌فر در ادامه با اشاره به واقعه حره گفت: در واقعه حره بیش از 700 حافظ قرآن و 80 تن از صحابی پیامبر کشته شدند. دلیل این اتفاق پیروی نکردن از امام و عدم تشخیص دشمن بود. با توجه به این واقعه و سایر وقایع تاریخی دیگر می‌توان درک کرد که امکان دارد شخص ظاهری مذهبی داشته باشد، اما در اثر عدم تشخیص درست، از امام خود پیروی نکند و به اسلام ضربه بزند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ادامه به تبیین محور دوم صحبت‌های خود در خصوص آمادگی برای پرداخت هزینه حقیقت پرداخت و گفت: شخصی که انتظار فرج را می‌کشد آرامش و دل‌خوشی این دنیا برایش معنی ندارد. متأسفانه دشمن در این اعتراضات از انجام هرکاری کوتاهی نمی‌کند در نتیجه ما نیز باید همانند شهید روح الله عجمیان آماده پرداخت هرگونه هزینه برای پاسداری و دفاع از حق باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انسان باید کور و کر باشد تا اعتراضات اقتصادی مردم را انکار کند؛ اما آیا این اغتشاشات صرفا به خاطر امور اقتصادی است یا اهداف دیگری در پشت پرده دنبال می‌شود؟



 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما