728 x 90
مراسم اربعین
معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی:  هیچ حادثه ای به مانایی و انسان‌سازی مکتب عاشورا نمی رسد/ تاکید بر تببین نقش و جایگاه حضرت زینب(س) پس از حادثه عاشورا معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه هیچ حادثه‌ای به مانایی و انسان‌سازی مکتب عاشورا نمی‌رسد گفت: پرداختن به نقش تبیینی جایگاه حضرت زینب (س) پس از حادثه عاشورا یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر ثنائی در مراسم عزاداری اربعین حسینی و دهه آخر صفر که در جوار مزار شهدای بی نشان دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نقش حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا و پس از آن اشاره کرد و   اظهار داشت: هیچ حادثه ای به مانایی، ماندگاری، فراتاریخی، فرانسلی و انسان سازی مکتب عاشورا نمی رسد.  
     
وی با بیان اینکه مکتب عاشورا فرآیند و محصول مجاهدت، کلام طیب و عمل مومنانه است، تصریح کرد: کانونی ترین و محوری ترین شخصیت این حماسه وجود ممتاز حضرت حسین بن علی(ع) است اما در ایجاد این گفتمان و ظرفیت معنایی تنها وجود امام حسین(ع) نبود، اگر چه امام حسین(ع) خورشید و محوری ترین عنصر حادثه عاشورا است اما در کنار ایشان اصحاب، فرزندان و اهل بیت فرزندان امام حسین (ع) نقش دارند و ایجاد کننده گفتمان و ظرفیت معنوی حادثه عاشورا هستند.
     
وی با تاکید بر اینکه یکی از شخصیت هایی که جا دارد در ماه صفر بیشتر به نقش آن پرداخته شود نقش بی بدیل و ممتاز حضرت زینب کبری(س) است، گفت: اگر شخصیت ممتاز زینب کبری (س) نبود، کربلا به طور قطع در کربلا می ماند.        

ثنایی تصریح کرد: دو وظیفه بسیار بزرگ و مهم در حادثه کربلا از ناحیه امام حسین(ع) به ایشان محول شد که یکی با توجه به داشتن روحیه متعالی، وظیفه پرستاری و دیگری رساندن پیام و حماسه عاشورا به گوش جهانیان بود.        

معاون منابع انسانی و پشتیبانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: پس از شهادت امام حسین(ع) در اوج رشادت و قهرمانی تمام مردان به شهادت رسیدند و مأموریت حضرت زینب آغاز شد، به طوری که خطبه ها و بیانات حضرت زینب به لحاظ روانی مانند شلاقی بر افکار عمومی مردم کوفه می خورد.      

وی افزود: اگر نگوییم که یکی از مهم ترین عوامل ایجاد نهضت ها از جمله قیام توابین و مختار بعد از حادثه عاشورا مدیون روشنفکری و روشنگری های حضرت زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) است، جفا کردیم.      
 
ثنایی با اشاره به اینکه جای ناراحتی است که برخی مداحان واژه هایی به کار می برند که شایسته حضرت زینب(س) نیست، خاطرنشان کرد: این حضرت با صلابت خود نقش مهمی در روشنگری، هدایت و راهنمایی مردم داشت.      
 
وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) در راستای دفاع از گفتمان امامت و ولایت قدم برداشت و گفت: نقش وی در ارتقا، روشنگری و تلنگر تاریخی به مخاطبی مثل مردم کوفه بسیار مهم است.    

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما