728 x 90
سفیر یونان
در راستای گسترش همکاری‌های علمی؛ سفیر یونان با ریاست دانشگاه باقرالعلوم(ع) دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، قبل از ظهر امروز، دیمیتری الكساندر كیس، سفیر یونان و هیأت همراه با مسئولین دانشگاه باقرالعلوم(ع) در راستای گسترش همکاری‌های علمی دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس الله مریجی، ریاست دانشگاه باقرالعلوم(ع) ضمن خوشامدگویی به سفیر یونان و هیأت همراه اظهار داشت: دانشگاه باقرالعلوم(ع) بعد از انقلاب اسلامی به همت حوزه علمیه قم و در راستای گفتگو و تعاملات علمی با داخل و خارج از کشور تأسیس شد.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: عمده فعالیت‌های دانشگاه باقرالعلوم(ع) در فضای علوم انسانی است، اما لازمه تعامل علوم انسانی و توفیق در بخش تولید علم، توجه به علوم بنیادین است؛ بدین جهت این دانشگاه نسبت به فلسفه‌های مضاف سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی به بخش‌های مختلف دانشگاه باقرالعلوم(ع) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه دانشکده فلسفه و اخلاق، علوم اجتماعی، تاریخ و مطالعات سیاسی در حال فعالیت هستند؛ هر کدام دارای سه گروه علمی و رشته‌های تحصیلی هستند که در مجموع این دانشگاه در دوره تحصیلات تکمیلی در 20 رشته پذیرش دارد؛ البته چند رشته زبان خارجی انگلیسی، عربی، فرانسوی و آلمانی با رویکرد ارتباطات فرهنگی و در راستای همکاری‌های علمی در دانشگاه راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مریجی، یونان را نماد گفتگو در غرب خواند و تأکید کرد: هدف از این نشست ارتباطات علمی است و ما میزبان سفیری هستیم که کشورش نماد گفتگوهای علمی است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین الویری به سابقه تمدن یونان اشاره کرد و گفت: یونان در کشور ایران و کشورهای اسلامی با فیلسوفانش شناخته می‌شود؛ اما در سال‌های اخیر مطالعات یونان شناسی نیز مورد علاقه قرار گرفته است و ما نیز مشتاق هستیم از طریق شما به این مطالعات اعم از زمینه‌های پیدایش فیلسوفان بزرگ، پیشینیان فیلسوفان، اثری که در آن دوره داشته‌اند و مهمتر زیست عامه مردم در آن روزگار کمک کنیم.

وی سیر نگاه غربی‌ها به تمدن را مهم خواند و تأکید کرد: آنچه از نگاه تاریخی و تمدنی اهمیت دارد، سیر نگاه غربی‌ها به یونان است و این مطلب به عنوان یک فرضیه مطرح است که دنیای مدرن، یونان را به نفع خودش مصادره کرده است، در صورتی که حداقل نیمه غربی و نیمه شرقی است و این مسأله نیازمند مطالعه و تحقیق است.

لازم به ذکر است؛ معاونین بخش‌های مختلف دانشگاه و مدیران گروه‌های علمی در این نشست حضور داشتند و با معرفی هر بخش به گفتگو و ارائه دیدگاه‌های خود در راستای گسترش همکاری‌های علمی پرداختند.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما