728 x 90

نشست هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و سرکنسول ایران در کربلا

  • 1401/4/9 پنجشنبه
هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول کربلا دیدار و گفتگو کرد.
هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول کربلا دیدار و گفتگو کرد.روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

هیئت اعزامی دانشگاه باقرالعلوم(ع) با رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق و سرکنسول کربلا دیدار و گفتگو کرد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در این جلسه که به میزبانی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا برگزار شد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق بر ارتباط عمیق و ویژه بین ایران و عراق و وجود ظرفیت‌های مشترک بسیار زیاد بین این دو کشور تاکید کرد و گفت: عراق بیشترین مرز مشترک را با جمهوری اسلامی ایران دارد، دین و مذهب نیز در این دو کشور مشترک است و حوزه های علمیه نجف و قم را می توان جزو محور‌های مشترک بین این دو کشور برشمرد. 

وی در ادامه گفت: از دیگر ظرفیت‌های مشترک میان این دو کشور می‌توان به قبور ائمه علیهم السلام، رفت و آمد زائرین میان دو کشور با تعداد بالا و در نهایت عشایر مشترک در مرزها اشاره کرد. این اشتراکات متعدد روابط میان ایران و عراق را بسیار خاص و ویژه کرده است.

اباذری استراتژی اصلی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با عراق را تقویت پیوند دو کشور در تمامی ابعاد و سطوح عنوان کرد و افزود: باید از هر مسئله‌ای که باعث خدشه وارد شدن به این پیوند می‌شود جلوگیری کرد. 

سید هادی ساجدی مدیر امور بین‌الملل دانشگاه باقرالعلوم(ع) با تاکید بر اهمیت تعامل عرصه نظریه و عمل گفت: استمرار چنین جلساتی در راستای مطلع شدن اندیشمندان و اهل فکر از آنچه در صحنه واقعی می‌گذرد و همچنین مطلع شدن مسئولان فعال در عرصه عمل از جدیدترین نظریات و دستاورد های علمی و پژوهشی ضروری است. 

در این دیدار مجتبی شصتی کریمی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا نیز ضمن تأکید بر ضرورت تعامل دانشجویان عراقی و ایرانی، گفت: سر‌حدات جمهوری اسلامی ایران بسیار فراتر از مرزهای آن است و بسیاری از ملت‌ها و مردم دنیا دوست‌دار و علاقه‌مند به جمهوری اسلامی ایران هستند. 

وی با اشاره به این‌که دانشجویان و محققان باید در انتخاب موضوع پایان‌نامه‌های خود نیاز امروز جامعه و کشور را در نظر بگیرند، بیان داشت: پایان‌نامه‌ها باید راهگشای مسائل امروز و کاملا کاربردی باشند تا از اتلاف وقت و هدر‌رفت سرمایه انسانی جلوگیری شود و مایه پیشرفت کشور باشد.

کریمی ارتباط محققان و دانشجویان با کنسولگری‌های جمهوری‌اسلامی ایران در مناطق و حوزه های مورد تحقیق خود را ضروری دانست و بر بهره‌گیری از تجربیات و مساعدت‌های نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در جهت غنی شدن و مستند بودن تحقیقات تأکید کرد. 

همچنین دانشجویان رشته مطالعات منطقه‌ای دانشگاه باقرالعلوم(ع) در این جلسه به طرح موضوعات پایان‌نامه‌های خود پرداختند و در این زمینه با حضور اساتید دانشگاه، به تبادل موضوع و بررسی رابطه نظریه پردازی علمی با واقعیت‌های صحنه عمل در کشور عراق پرداختند.

گفتنی است در این جلسه مقرر گردید برنامه منظمی جهت برگزاری چنین جلساتی در ایران و عراق تدوین گردد.


 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما