728 x 90

کتاب «مأخذ‌شناسی توصیفی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه با رویکرد مأخذشناسی چند‌زبانه» منتشر شد

  • 1400/6/20 شنبه
کتاب «مأخذ‌شناسی توصیفی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه با رویکرد مأخذشناسی چند‌زبانه» به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.
کتاب «مأخذ‌شناسی توصیفی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه با رویکرد مأخذشناسی چند‌زبانه» به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد. روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

کتاب «مأخذ‌شناسی توصیفی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه با رویکرد مأخذشناسی چند‌زبانه» به همت انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، کتاب «مأخذ‌شناسی توصیفی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه با رویکرد مأخذشناسی چند‌زبانه» به کوشش احمد فلاح‌زاده در 253 صفحه از سوی انتشارات دانشگاه باقرالعلوم (ع) منتشر شد.

حوزه‌های علمیه با گستردگی در عین پراکندگی داده‌های تاریخی خود هنوز به صورت یکپارچه به گردآوری داده‌های تاریخی خود نپرداخته است. بایستگی انسجام این داده‌ها، مایه نگارش این پژوهش است. شناسایی مآخذ مربوط به تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه و توجه به نظریه‌پردازی در حوزه تاریخ شفاهی به زبان‌های انگلیسی، عربی و ترکی استانولی جهت آشنایی با فضای کاری تاریخ شفاهی در میان کشور‌های همسایه، برای یک الگوبرداری مدرن، دیگر انگیزه نگارش این پژوهش است.

این مجلد از مجموعه پنج جلدی «تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه» مجموعه‌ای از مآخذ مربوط به تاریخ شفاهی در دو قالب نظری و رویکردی جامعه علاقه‌مندان تاریخ شفاهی را ارائه می‌نماید. رویکرد چند‌زبانه در این کتاب تلاشی برای آشناکردن مخاطبان با فعالیت‌های تاریخ شفاهی در جوامع همجوار، جهت شناخت سایر رهیافت‌ها در این سبک از تاریخ‌نگاری است.

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما