728 x 90

مصاحبه داوطلبان دوره‌های دکتری دانشگاه باقرالعلوم (ع) برگزار شد

  • 1400/4/26 شنبه
روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصر موسوی «رئیس اداره امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم (ع)» در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی این دانشگاه به پرسش‌های مربوط به مصاحبه و آمار متقاضیان دوره‌های دکتری پاسخ داد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع)، موسوی درباره نحوه پذیرش دانشجوی دکتری گفت: بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش دانشجو در دوره دکتری (PhD ) در دانشگاه‌ها شامل دو مرحله است. مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش انجام می‌شود و مرحله دوم پذیرش یعنی ارزیابی تخصصی داوطلبان دکتری شامل مصاحبه علمی و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی داوطلبان است که توسط دانشگاه‌های پذیرنده دانشجو صورت می‌گیرد.

وی افزود: در راستای اجرای مرحله دوم پذیرش داوطلبان دکتری، اداره امور دانشجویی با انتشار  اطلاعیه و دفترچه راهنما در سایت دانشگاه از داوطلبانی که حد نصاب نمره قبولی ازمون کتبی را کسب کرده بودند و به دانشگاه باقرالعلوم (ع) معرفی شده بودند از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه ، از تاریخ ۰۹/۰۳/1400 تا ۲۹ /۰۳/1400 ثبت نام  نموده است.

رئیس اداره امور دانشجویی دانشگاه باقرالعلوم (ع) در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در مصاحبه گفت: تعداد 260 نفر در 8  رشته در این مدت برای انجام مصاحبه ثبت نام نمودند. که بر اساس زمان بندی انجام شده  از 12 تا 17 تیرماه مصاحبه از داوطلبان برگزار گردید.

موسوی خاطرنشان کرد پذیرش نهایی داوطلبان بر اساس معدل نمرات هر داوطلب براساس تفکیک ذیل انجام می گیرد:
الف) آزمون کتبی (۵۰نمره)
ب)  سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ نمره)
ج)  مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ نمره)

وی یادآور شد زمان اعلام نتایج نهایی در شهریور ماه و از طریق سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما