728 x 90

تدوین نظام موضوعات پایان نامه ها

گروه های علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) تدوین نظام موضوعات پایان نامه ها را در دستور کار قرار دادند

معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: با توجه به ارتباط گروه ها با مسائل آموزشی  و قطب های علمی، پیگیری مسأله محور بودن رساله ها و پایان نامه ها همانند گذشته از اولویت های معاونت آموزش است؛ همچنین طی جلسات مشترک با گروه ها، تدوین نظام موضوعات رساله ها در دستور کار گروه های علمی دانشگاه قرار گرفته است.
محمد ستوده آرانی، معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به ویژگی این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه های حوزوی اشاره کرد و اظهار داشت: از ویژگی های دانشگاه باقرالعلوم(ع)، ثبت نام و گزینش دانشجو از میان طلاب واجد شرایط است که این ویژگی تاکنون حفظ شده است.
وی افزود: داشتن اساتید صاحب نظر و دانشجویان علاقمند و با انگیزه از ویژگی های دیگر دانشگاه باقرالعلوم(ع) است که موجب غنای هر چه بیشتر این دانشگاه می باشد؛ از طرفی دانشگاه نیز سعی کرده است به نیازها و مطالبات صورت گرفته از نظام اسلامی اهتمام خاصی داشته باشد.
معاون آموزشی و فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به راه اندازی رشته های جدید اشاره و تأکید کرد: هدف دانشگاه باقرالعلوم(ع) در ایجاد رشته های جدید پاسخ دادن به نیازهای تئوریک و عملی نظام سیاسی و جامعه اسلامی است، رشته هایی که تا حد زیادی اولویت دار است و مراکز علمی دیگر تاکنون به آن نپرداخته اند یا همچنان احساس نیاز در آن وجود دارد.
وی پرداختن و تأمل علمی به مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، فلسفی، تاریخی و تمدنی نظام اسلامی را از رسالت های دانشگاه باقرالعلوم(ع) خواند و یادآور شد: در حال حاضر رشته هایی از قبیل فلسفه حقوق، فلسفه فیزیک، سیاستگذاری فرهنگی، دانش اجتماعی مسلمین،  فقه سیاسی، فرهنگ و ارتباطات، مدیریت راهبردی فرهنگ، تبلیغ و ارتباطات فرهنگی در دانشگاه دائر است و با توجه به رسالت و اهداف تعیین شده دانشگاه امید است در آینده شاهد پذیرش دانشجو در رشته های مطالعات زنان گرایش زن و خانواده، اخلاق و تربیت، مدیریت رسانه و مطالعات منطقه ای با گرایش جهان اسلام باشیم.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: دانشگاه باقرالعلوم(ع) برای تقویت کیفی آموزش و کمک به تولید علوم انسانی اسلامی و تولید نظریه های  بومی مبتنی بر ارزش های دینی به برگزاری نشست های علمی، کرسی های نقد و نظریه پردازی، توسط اساتید دانشگاه و اساتید مدعو نموده است، همچنین برگزاری دوره های مهارت افزایی جهت آشنایی بیشتر طلاب با نرم افزارهای مختلف و شیوه های نگارش پایان نامه را در اولویت قرار داده است؛ از سوی دیگر  فعال شدن  بخش بین الملل دانشگاه گام دیگری در جهت تضارب آراء و تسهیل فرصت های مطالعاتی و کمک به فضای نقد و بررسی اندیشه ها محسوب می شود.
ستوده آرانی، مسأله محور بودن رساله و پایان نامه ها را از اولویت های بخش آموزش دانشگاه عنوان کرد و گفت: بخش آموزش دانشگاه بر مسأله محور بودن رساله ها و پایان نامه ها تأکید دارد؛ به این صورت که موضوعات انتخابی دانشجویان باید کارآمد باشد و حل معضلات اجتماعی و مسائل نظام اسلامی را در نظر داشته باشد.
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) افزود: با توجه  به  الکترونیکی شدن پرونده های آموزشی و پایان نامه ها امید است روند  انتخاب موضوع و تصویب پایان نامه ها در راستای مسائل محوری قطب های فکری فرهنگی تقویت و تسریع یابد و با همکاری هرچه بیشتر گروههای علمی ماحصل این فرآیند به تولید وانباشت علمی در دانشگاه و در نهایت تولید نظریه  های اسلامی انسانی منجر شود و در رفع خلأهای علمی جامعه  موثر واقع شود.
معاون آموزشی فرهنگی دانشگاه باقرالعلوم(ع) در پایان به  تأسیس مدرسه آموزش آزاد  دانشگاه  اشاره کرد و گفت: آن دسته از آموزش های علمی که مورد نیاز دانشجویان و طلاب می باشد  و لازم است در قالب دوره های آموزش کوتاه مدت طراحی شود، در این مرکز صورت می گیرد و امید است در آینده بر اساس مصوبات هیأت امناء محورهای فعالیت خود را ارتقاء بخشد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما