728 x 90

برگزاری نشست علمی با عنوان کارآمدی نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران

علیرضا صدرا استاد دانشگاه تهران: امروز جمهوری اسلامی برای جهان الگو سازی می کند
علیرضا صدرا استاد دانشگاه تهران: امروز جمهوری اسلامی برای جهان الگو سازی می کند روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

علیرضا صدرا استاد دانشگاه تهران: امروز جمهوری اسلامی برای جهان الگو سازی می کند

استاد دانشگاه گفت: امروز الگوی  جدید انقلاب اسلامی به سرعت در حال گسترش و جهانی شدن است و جمهوری اسلامی ایران بدنبال الگو سازی برای پیشرفت است؛
به گزارش روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، صدرا در نشست علمی سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و کارآمدی  آن که در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد، با بیان اینکه یکی از لوازم ارتقا کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران ، داشتن الگو است، بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی های خود بر آن تاکید داشتند، ما بدون داشتن الگوی مشخص، به صورت زیگزاگی عمل می کنیم و هر دولتی که می آید بجای اینکه پلکانی و تکاملی رفتار کنیم مجددا از صفر شروع می کنیم و این موضوع مقدار زیادی از انرژی هایمان را هدر می دهد و باعث می شود کارآمدی ذاتی بروز پیدا نکند و این موضوع به صورت مشکلات اقتصادی از قبیل تورم و رکود بروز پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به این موضوع که بدون الگو، کارآمدی ما بالا نخواهد رفت و وظایف مشخص نخواهد بود، تصریح کرد: ما بعد از جنگ سه دوره دولت را پشت سر گذاشتیم، دولت مرحوم هاشمی که بیشتر روی توسعه اقتصادی تاکید می کرد و دولت آقای خاتمی که روی توسعه سیاسی و دولت آقای احمدی نژآد که بیشتر روی توسعه فرهنگی تاکید داشت.
استاد دانشگاه ادامه داد: نشانه پیشرفت الگو این است که توسعه اقتصادی، آرامش را فراهم سازد و  توسعه و تعادل سیاسی، توازن را در جامعه فراهم کند، و در جهت توسعه فرهنگی نیز بایستی ایجاد آرامش درونی در جامعه فراهم شود.
وی با بیان اینکه  در جهان یک الگو رایج است و آن الگوی مدرنیستی که متشکل از دو شاخه سوسیالیتی و لیبرالیسم است که می گوید توسعه و تامین آسایش لازم  و کافی است که یک شاخه آن به سمت سرمایه سالاری می رود و یک شاخه به سمت دولت سالاری حرکت می کند.
ایشان با بیان اینکه اسلام این دیدگاه را قبول ندارد و بدنبال شکوفایی است، افزود: اسلام  آسایش مادی را لازم می داند ولی کافی نمی داند و بدنبال آرامش معنوی است که آن هم با تعالیم اخلاقی تامین خواهد شد.
وی با اشاره به این موضوع که الگوی ایرانی اسلامی بدون کارآمدی محقق نخواهد شد و کارآمدی هم بدون الگوی پیشرفت کاری از پیش نخواهد برد، تصریح کرد: امروز الگوی  جدید انقلاب اسلامی به سرعت در جهان در حال گسترش و جهانی شدن است و جمهوری اسلامی ایران بدنبال الگو سازی برای پیشرفت است.
استاد دانشگاه با بیان اینکه این الگو سازی از چهار مرحله تشکیل شده است، اظهار کرد: مرحله نخست تبیین نظری است که تا حد زیادی این مرحله انجام شده است و مرحله دوم ترسیم عملیاتی است که مقام معظم رهبری از نهاد های علمی حوزوی و دانشگاهی خواستند در این مرحله الگو را از منظرهای مختلف مورد بررسی قرار دهند وهم آن را اصلاح کنند و هم ارتقا دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرار گرفتن انقلاب اسلامی در چهلمین سال پیروزی خود، گفت: ما در چهلمین سال انقلاب اسلامی بایستی دوره کارآمدی نظام و دولت سازی را رقم بزنیم، ما از نظر ساختار اداری مشکلات جدی داریم که اجازه بروز ظرفیت های عظیم انقلاب اسلامی را نخواهد داد.
 
 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما