728 x 90

مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع)

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای فرهنگی عالی انقلاب فرهنگی به تعریف عقل از نگاه دانشمندان غربی و نوع استفاده غرب از عقل در فهم و تعریف علم پرداخت
حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای فرهنگی عالی انقلاب فرهنگی به تعریف عقل از نگاه دانشمندان غربی و نوع استفاده غرب از عقل در فهم و تعریف علم پرداختروابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای فرهنگی عالی انقلاب فرهنگی به تعریف عقل از نگاه دانشمندان غربی و نوع استفاده غرب از عقل در فهم و تعریف علم پرداخت

حجت الاسلام والمسلمین پارسانیا عضو شورای فرهنگی عالی انقلاب فرهنگی به تعریف عقل از نگاه دانشمندان غربی و نوع استفاده غرب از عقل در فهم و تعریف علم پرداخت. وی اظهار کرد: اندیشمندان غربی عقل را به عقل ابزاری تنزل داده اند و چون برداشت متفاوت از علم دارند، نوعی علم سکولار تعریف کرده اند و همان علم سکولار از طریق ترجمه به ایران راه یافته است.

دوازدهمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) که هر سال در هفته گرامیداشت پژوهش برگزار می شود در روز چهارشنبه 28/9/97در سالن آمفی تئاتر دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: سهم پژوهش در بودجه کشور بویژه در علوم انسانی بسیار کم است.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مریجی
معاون آموزشی دفتر تبلیغات اسلامی به بحث « آسیب شناسی پژوهش» و نقد رویکرد پژوهش در ایران پرداخت.

وی گفت: اولین آسیب بخش پژوهش در کشور عدم اهمیت مناسب به بودجه پژوهشی در کشور است. سهم پژوهش در بودجه کشور بسیار کم است در حالی که در اکثر کشورها سهم پژوهش از بودجه بیشتر است و به همان نسبت در پیشگیری از مشگلات اجتماعی موثر است.

وی گفت: چون علوم پایه وضعیت تاثیر آنی و فوری در جامعه می گذارد ولی تاثیرگذاری پژوهش درعلوم انسانی هر چند مهم اما دیربازده است، لذا توجه کمتری به علوم انسانی می شود.

آسیب دوم پژوهش در ایران، اهمیت کم به علوم انسانی است. در جمع های مدیریتی و تصمیم گیری اولویت اول از جهت توجه، فراهم کردن زیر ساخت ها و تقسیم بودجه، به علوم پایه و صنعت است و علوم انسانی مورد غفلت قرار می گیرد. آسیب سوم در "بررسی آسیب شناختی علوم انسانی در ایران" تبعیت علوم انسانی داخل از علوم انسانی خارج است.

حجت الاسلام والمسلمین فیروزجایی معاون پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم(ع) به تبیین دستاوردهای پژوهشی در یک سال اخیر پرداخت. وی گفت: به دبیرخانه دوازدهمین جشنواره انتخاب پژوهشگران برتر دانشگاه 21 کتاب، 85 مقاله و 52 فعالیت پژوهشی در قالب همایش ها و جشنواره رسیده بود که در مجموع158 اثر پژوهشی بود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از دستاوردهای پژوهشی، چاپ کتابنامه  دستاوردهای پژوهشی دانشگاه در سی سال اخیر بود که همه دستاوردهای پژوهشی در قالب کتاب ها، پایان نامه ها، مجلات، نرم افزارها و ... گردآوری و در یک مجموعه ارائه شد.

وی اضافه کرد: دستاورد دیگر معاونت پژوهشی شرکت در برگزاری چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در سالن همایش های غدیر است. دستاورد دیگر پژوهش، ساماندهی نرم افزاری و بانک اطلاعات دستاورهای پژوهشی دانشگاه در سامانده«سجاد» است.

در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه در دو قسمت اعضای هیات علمی و دانشجویان تجلیل به عمل آمد.

در بخش هیات علمی به ترتیب حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی گرجیان نفر اول، حجت الاسلام والمسلمین کریم خان محمدی نفر دوم و نعمت الله کرم اللهی نفر سوم شدند.

در بخش دانشجویان مطصفی آبیار نفر اول، حسین میرچراغی نفر دوم و آقای محمدرضا انواری نفر سوم شدند.
 

آلبوم عکس

 
امتیاز دهی
 
 

فصلنامهعلوم سیاسی فصلنامهتاریخ اسلام فصلنامهآیین حکمت فصلنامهفرهنگ پژوهش
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما