اين مديريت با چندين قسمت و شرح وظايف ذيل، مأموريت خود را انجام ميدهد:
1. پيش بيني كادر نيروي انساني مورد نياز و اجراي امور استخدامي كاركنان دانشگاه با رعايت قوانين و مقررات استخدامي مربوط؛
2. تنظيم و نگهداري پرونده استخدامي و صدور احكام مربوط، اعم از انتصاب، انتقال، ماموريت، تعليق، بازنشستگي، ترفيع، مرخصي، اضافه كار و غيره، حفظ و حراست از پرونده هاي استخدامي و تهيه و جمع آوري آمار اطلاعات پرسنلي مورد نياز؛
3. اجراي قوانين و مقررات، آئيننامه ها و دستورالعمل هاي استخدامي، رفاه، تعاون و بيمه كاركنان؛
4. پيش بيني و برآورد احتياجات سالانه دانشگاه از نظر مكان، وسايل و ملزومات و ارائه پيشنهاد براي تامين آنها؛
5. انبارداري و تهيه و تنظيم دفاتر و اسناد انبار، خريد كالا و توزيع و تحويل كالاهاي مورد درخواست به واحدها و دانشكده هاي متقاضي؛
6. نگهداري و تعمير و حفظ و حراست ساختمان، وسايل و ساير لوازم غيرمصرفي و انجام دادن اقدامات احتياطي اوليه در موقع بروز حوادث؛
7. همكاري با مسئول حراست، تنظيم برنامه كار نگهبانان و تعيين ساعات كشيك آنها؛
8. همكاري در انجام امور مربوط به مناقصهها و مزايدهها مطابق مقررات جاري؛
9. همكاري در انجام امور خدماتي مربوط به جشنها، كنفرانسها و سمينارها؛
10. نظارت بر انجام امور مربوط به دبيرخانه، بايگاني دريافت و توزيع نامهها؛
11. تايپ و تكثير نامهها، جزوات، جداول، فرم ها و موارد مشابه؛
12. مشاركت در فرآيند ارزشيابي كاركنان و ارائه پاسخ هاي لازم در اين زمينه؛
13. انجام امور مربوط به دريافت تنخواه از مديريت مالي و تنظيم اسناد مربوط، جهت ارائه به واحد مذكور به منظور دريافت وجوه هزينه شده؛
14. ارائه خدمات مربوط به استفاده از وسايل نقليه، كوشش در جهت حفظ و نگهداري و تهيه وسايل و ادوات مورد نياز آنها؛
15. اداره امور بوفه، آبدارخانه و انجام امور مربوط به خدمتگزاران و تعيين محل خدمت آنان؛
16. كنترل كارتهاي حضور و غياب كاركنان دانشگاه و تشخيص و تعيين تأخير و غيبت آنان، جهت ارائه به واحدهاي ذيربط.