اين مديريت كه تأمين اعتبار، كنترل بودجه، تنظيم حساب درآمدها و كليه پرداختهاي هزينهاي را بر عهده دارد. عمده وظايف آن عبارتند از:
1. وصول درآمدها و مطالبات، پرداخت هزينههاي مستمر و غيرمستمر، صدور درخواست و وصول وجه اعتبارات مربوط به هزينه هاي دانشگاه طبق مقررات، ديون و ساير تعهدات دانشگاه بر طبق قوانين و مقررات مربوط؛
2. تنظيم حساب درآمدها و هزينهها، محاسبات كل و اموال منقول و غير منقول دانشگاه و تهيه گزارش عمليات مالي براي مسئولين ذيربط؛
3. نظارت بر كليه حسابهاي مالي و درآمدهاي اختصاصي طبق مقررات؛
4. تنظيم ونگهداري دفاتر اعتبارات روزانه، كل و معين براي حسابهاي مستقل بر حسب برنامهها؛
5. كنترل و رسيدگي به اسناد هزينه هاي دانشگاه در چارچوب قوانين و مقررات؛
6. رسيدگي به حسابهاي بانكي دانشگاه و تهيه صورت مغايرت بانكي؛
7. تأمين اعتبار كليه هزينه ها بر اساس تخصيص اعتبارات و به ميزان درآمدهاي وصولي قابل مصرف؛
8. پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان و اعضاي هيئت علمي شاغل و بازنشسته و پرسنل قراردادي و سايرهزينههاي دانشگاه طبق مقررات؛
9. تنظيم حساب ماهانه درآمد و هزينه واحدهاي مختلف دانشگاه در دفاتر مربوط؛
10. اخذ صورت دريافتها، پرداخت هاي روزانه و مدارك مربوط و ثبت ارقام در دفاتر مربوط؛
11. تنظيم و نگهداري حساب كل دانشگاه و پيگيري در جهت تسويه حسابهاي سنواتي؛
12. تطبيق ارقام مندرج در دفاتر اعتبارات با دفاتر معين هزينه؛
13. رسيدگي به تنخواه گردان و اسناد هزينه مربوط به آن؛
14. حفظ و حراست از دسته چكها، اوراق بهادار و اسناد مالي؛
15. رسيدگي به اسناد هزينه واحدها و دانشكده ها، حقوق و مزايا، حسابهاي معوقه بانكي، تسويه حساب هاي مربوط به ديون و تعهدات انجام شده و اموال دانشگاه؛
16. برنامه ريزي جهت كنترل اموال، تجهيزات و وسايل، ثبت مشخصات دقيق هر يك، سرشماري به موقع امور مربوط به جابهجايي اموال و ارائه گزارش به مسئولان ذيربط.