این معاونت، از بخشهای مهم تسهیل کننده روند بهسازی و پیشرفت فعالیتهای هدفمند دانشگاه میباشد که با دو مدیریت و وظایف ذیل انجام وظیفه مینماید:
1. برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت، نظارت و کنترل بر امور اداری و مالی دانشگاه؛
2. اجرای کلیه قوانین و مقررات مربوط به امور اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی؛
3. نظارت بر اجرای برنامه های کارآموزی کارکنان دانشگاه و اجرای طرحهای آموزش قبل و ضمن خدمت؛
4. تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در واحدهای مختلف دانشگاه با توجه به پستهای مصوب و مشاغل مورد نیاز؛
5. نظارت بر صدور احکام و قراردادهای استخدامی، نقل و انتقالات، مأموریتها و مرخصیها؛
6. نظارت بر مسائل انضباطی و رفاهی کارکنان؛
7. نظارت بر انجام خدمات عمومی، تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز دانشگاه، تأمین سوخت، آب، برق، گاز و حفظ وسایل و تجهیزات مصرف نشدنی، دستگاههای حرارتی، برودتی، تأسیساتی و ارتباطی و تعمیرات اساسی تجهیزات ساختمانهای دانشگاه؛
8. سازماندهی وصول و انتقال درآمدها به حساب دانشگاه و پرداخت دیون مربوط مطابق با ضوابط و مصوبات.
9. نظارت بر وصول وجه اعتبارات، پرداخت هزینه های مستمر و غیرمستمر دانشگاه از محل اعتبارات بودجه مصوب، تنظیم اسناد و واریز آنها، نگاهداری دفاتر مربوط و همچنین تنظیم و نگاهداری حساب اموال در دفاتر ذیربط؛
10. کنترل وضعیت اعتبارات و هدایت عملیات مالی دانشگاه؛
11. پیش بینی و تأمین تجهیزات مورد نیاز مربوط به سخت افزارهای جدید کامپیوتری و نیروهای متخصص با همکاری معاون پژوهشی و فنآوری اطلاعات؛
12. نظارت بر دریافت اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد بانک آمار و اطلاعات در زمینه مسائل اداری و مالی؛
13. پیش بینی و نظارت بر فراهم آوردن کلیه مواد مصرفی و وسایل و تجهیزات؛
14. ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشگاه در خصوص وظایف مربوط به واحدهای زیرنظر در صورت نیاز؛
15. شرکت در شوراها، جلسات و اظهارنظر در مورد مسائل مختلف مالی و اداری در چارچوب مقررات و حفظ مصالح دانشگاه.