دومین اداره که زیر نظر ریاست دانشگاه فعالیت مینماید، اداره امور هیئت علمی است. این اداره به بررسی صلاحیتهای گزینشی اعضای هیئت علمی، استادان و همکاران آموزشی، از طریق هسته گزینش، کمیته جذب و کمیته منتخب با شرح وظایف ذیل میپردازد:
1. برنامه ریزی به منظور حسن اجرای فرآیند به کارگیری اعضای هیئت علمی و غیر هیئت علمی با توجه به ابلاغ ریاست دانشگاه و مصوبات مربوط؛
2. تهیه و تنظیم احکام استخدامی اعضای هیئت علمی؛
3. پیگیری و اجرای مصوبات هسته گزینش، کمیته جذب، کمیته منتخب و کمیته تعیین رتبه علمی اساتید فاقد مدرک؛
4. پیگیری امور جذب، ارتقا، ترفیع، تبدیل وضعیت، فرصت مطالعاتی، ماموریت تحصیلی و بورس اعضای هیئت علمی؛
5. انجام امور کارگزینی، تسهیلات و امور رفاهی، مرخصی، ماموریت ها و موارد مشابه؛
6. استعلام مدارک تحصیلی ارائه شده و ریز نمرات تمامی اعضای هیئت علمی و مدعو، از دانشگاههای محل تحصیل آنها؛
7. ارتباط و هماهنگی با مراکز مختلف آموزشی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی در جهت محاسبه عملکرد آموزشی و پژوهشی، و کسب گزارش عملکرد موظف و غیرموظف اعضای هیات علمی در هر نیم سال تحصیلی